lindseydegraaf.reismee.nl

Weekend naar Seattle.

Hoi iedereen!

Vandaag is het precies een maand geleden dat ik vertrok naar Vancouver. De tijd gaat zo snel!

Afgelopen weekend heb ik een trip naar Seattle gedaan. Ik ging erheen met Laila, Emma en Inigo. Het was een gezellig groepje zo. We vertrokken zaterdag ochtend. We moesten om 7 uur verzamelen aan de andere kant van het centrum. Op zich is dat niet zo ver, maar aangezien er nog maar weinig bussen rijden ’s ochtends, moesten we al om 6 uur de bus nemen. Na een lekker ontbijtje bij Tim Hortons (met veel koffie, want we waren allemaal nog niet helemaal wakker), gingen we naar de bus van Canada tours. Daar begon het al goed: er was een jongen te weinig bij de bus. Zijn 3 vrienden waarmee hij de trip zou doen waren er wel, maar die jongen scheen geen telefoon te hebben, dus ze konden hem niet bereiken om te vragen of hij nog op kwam dagen of niet. Uiteindelijk zijn we vertrokken zonder de jongen, hij was al meer dan een half uur te laat. We waren met een klein groepje, we waren met 11 mensen en 2 gidsen. Iedereen had 2 stoelen voor zichzelf, dus we konden lekker liggen in de bus. Onderweg naar de grens, reden we nog door een oude wijk van Canada. Daar stonden vroeger de ‘story book houses’, dat zijn huizen die precies zo zijn gebouwd als de huizen in sprookjes. Op dit moment bestaan er nog maar 2 van die huizen en wij zijn langs 1 van die huizen gereden. Het zag er precies zo uit als het huis van Hans & Grietje in het sprookje. Toen reden we door naar de Amerikaanse grens. We waren vooraf al gewaarschuwd dat het daar soms erg druk kan zijn en dat het zomaar kan gebeuren dat je er 2 uur of zelfs langer moet wachten voordat je eindelijk de grens over kan. Wij hadden geluk: we hadden een aparte rij, omdat we met een bus waren en we hadden maar 1 bus voor ons, die al bijna klaar was met de controle. Dat ging dus erg snel. Bij de controle moesten we een formulier invullen, de paspoorten werden gecontroleerd, er werden vinger afdrukken gemaakt en er werden foto’s gemaakt. Iedereen werd gelukkig toegelaten, dus toen konden we weer verder. Eerst hadden we stop bij een kleine outlet mall, maar daar kregen we erg weinig tijd. Daarna gingen we door naar een grotere outlet mall. Daar kregen we wel genoeg tijd om te shoppen. In Vancouver is alles erg duur en Amerika juist erg goedkoop, dus we hadden ons al erg verheugd op het shoppen. Ik heb nieuwe Uggs gekocht voor de helft van de prijs die ze in Vancouver kosten! Na het shoppen gingen we dan echt naar Seattle. We hebben even rondgereden door het centrum. De aller eerste Starbucks zit in Seattle, dus daar zijn we even gestopt. Toen we in de rij stonden om daar naar binnen te gaan, zagen we binnen een man die zijn vriendin daar ten huwelijk vroeg! Daarna gingen we nog even naar de public market, maar het was al avond, dus niet alles was meer open. Het was ook erg koud en het regende af en toe, dus het was niet echt lekker weer om buiten rond te lopen. Toen gingen we door naar het hotel. Het hotel zag er goed uit. We hadden een zwembad en een jacuzzi, mooie grote kamers en gelukkig een verwarming die werkte! (De 2 dagen voordat we vertrokken, was de verwarming in ons huis kapot gegaan, dus het was altijd koud in huis. In het weekend was het gelukkig weer gemaakt.) Ook was het fijn om gewoon weer op sokken of blote voeten door de kamer te kunnen lopen, dat kan in het huis niet, aangezien het nooit echt schoon is. We hadden afgesproken met de gids dat we om 9 uur met de hele groep uit eten gingen. We besloten om tot die tijd gewoon te chillen op de kamer, want we waren allemaal best wel moe. In de tijd dat we op de kamer waren, is de gids 2 keer langs gekomen op onze kamer, voor een of andere vage reden, en heeft hij 1 keer opgebeld. Beetje vreemd.. We gingen uit eten in een typisch Amerikaans restaurant met vette hamburgers, enorme sandwiches en tv’s overal waar ze American football uitzonden. We werden al gewaarschuwd dat als we mochten kiezen tussen een grote of een kleine portie, we beter de kleine kunnen nemen, want dat was voor Europese begrippen al de grote portie. Na het eten hadden we keus om uit te gaan, maar Emma en ik zijn nog geen 21, dus dat ging voor ons niet door. Wij hadden onze eigen Spaanse pyjama party op de hotelkamer met sangria, spaanse chips en spaanse muziek. Inigo komt uit Spanje, dus nu was hij ook weer blij haha.

De tweede dag moesten we weer op tijd ons bed uit. Na een lekker ontbijtje in het hotel, vertrokken we om 9 uur voor een tour met de bus door Seattle. De gids liet ons verschillende plekjes zien, zoals het hoofdkantoor van Starbucks, bekende restaurantjes en pubs, en we zijn van verschillende kanten langs de space needle gereden. We zijn ook een paar keer gestopt. De eerste stop was op een plek waar we een mooi uitzicht hadden op het centrum en het water. De tweede stop was bij een bekend American football stadium. Er was die dag een grote wedstrijd, dus het was er erg druk. Ook waren er veel mensen rondom het stadium die aan het barbecue’en waren. De gids vertelde dat Amerikanen vaak, als ze geen kaartjes voor de wedstrijd hebben, met een groepje buiten gaan barbecue’en, met een tv erbij, zodat ze daar dan met z’n allen de wedstrijd kunnen volgen. Ook was er bij het stadium een plekje met allemaal watervallen, dat zag er erg mooi uit. Als laatste stopten we bij de public market. Vanaf toen hadden we vrije tijd tot aan het eind van de middag. Eerst zijn we naar de monorail gegaan, dat is een soort van trein die op een rails hoog boven de grond rijdt. Met de monorail gingen we naar de space needle, waar we kaartjes voor hadden gekocht bij de gids. In de space needle ga je met een lift helemaal naar het bovenste puntje en vanaf daar heb je een heel mooi uitzicht over de stad. Daarna hebben we weer de monorail terug genomen en zijn we gaan shoppen. Ik had nog een shirtje en een vestje gekocht. Toen gingen we naar de abercrombie & fitch en opeens zagen we daar 2 jongens uit het huis en nog 3 anderen van internex! Super toevallig! Zij hadden een auto gehuurd om een weekend naar Whistler te gaan, maar dat ging niet door, omdat de weg was afgesloten, dus toen besloten ze maar een dagje naar Seattle te rijden. Was erg grappig om zelfs in Seattle nog bekenden tegen te komen! Na het shoppen gingen we nog even naar de public market, daar was nu wel alles open. Daarna was het tijd om heel even te rusten, dus zijn we even gaan zitten bij de Starbucks. Daarna gingen we nog heel even shoppen (ik heb nog een mooie portemonnee gekocht) en toen moesten we weer terug naar de bus. We stopten nog even bij de outlet mall waar we de dag daarvoor ook waren, want de gids moest even tanken. Daar had ik nog een tas gekocht die ik de dag daarvoor al had gezien, maar toen toch niet had gekocht. Later had ik spijt dat ik het niet had gekocht, dus ik had geluk dat we er nog een keer heen gingen. Toen gingen we echt terug naar Vancouver. Bij de grens hadden we weer geluk, toen we aankwamen stond er geen enkele bus, dus het ging weer erg snel. Toen we weg reden, was er inmiddels wel een rij van 6 bussen achter ons, we waren dus precies op tijd! We stopten nog even bij de duty free shop en toen gingen we door naar het centrum van Vancouver. Toen we Vancouver inreden voelde het weer echt als thuis komen. Ik ben dus al helemaal gewend aan deze stad. Het was een geslaagde trip, we hebben alle 4 leuke spullen gekocht en het was een erg gezellig weekend!

Ondertussen ben ik ook nog op zoek naar een tweede baantje. Ik kan maar weinig uren werken bij het restaurant waar ik nu werk. Ik merk wel dat het een stuk lastiger is om zelf een baan te zoeken, dan met de organisatie. Ook ben ik op zoek naar een kamer. Ik heb het erg naar mijn zin in het staff house, maar na een tijdje heb ik toch liever een kamer voor mezelf en een huis wat iets schoner is dan het staff house. Ik heb 2 kamers bezocht, maar dat is allebei niks geworden. Maar het heeft ook geen haast, want ik zit nu nog wel goed hier in het staff house.

De afgelopen dagen heb ik nog een Buddha tempel bezocht, ik ben bij een kerstmarkt geweest, ik ben twee keer uit eten geweest en ik ben nog naar verschillende pubs en clubs geweest. Ik vermaak me dus wel!

Ik heb inmiddels al veel meer geschreven dan dat ik van plan was, dus ik ga maar stoppen. Vanmiddag ga ik weer werken en dan krijg ik ook mijn rooster voor de rest van de week. Hopelijk is het deze week wat meer dan afgelopen week!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

Harold en Joyce

Wow, wat een lekker lang verhaal! Het is zo ontzettend leuk om te lezen dat je je goed vermaakt daar. En dat je al zoveel gezien en gedaan hebt in die korte tijd dat je er bent. En leuke dingen geshopt. Echt geweldig! Vervelend dat de verwarming het niet deed in huis en dat het niet al te schoon is. Veel succes met het zoeken naar een andere kamer en naar extra werk. Enne ... We blijven je volgen, elke dag ! ;-p. Veel liefs en dikke kus, joyce en Papa!

John en mama

Je bent weer aardig in de pen geklommen zeg! Leuk zo'n lang verslag. Jullie hebben je goed vermaakt, fijn om te lezen. Succes met het zoeken naar werk en een ander onderkomen en natuurlijk weer heel veel plezier met alles wat je nog gaat doen! X van ons.

opa en oma

Geen twijfel of jij je wel vermaakt,dat zit wel goed.
Leuk om al jou verhalen te lezen.Je bent ver maar op deze manier toch dichtbij.Geniet er van.
Heel veel liefs van opa en oma

Cherrelle

Klinkt allemaal erg leuk!
Ik mis je wel een beetje bij de paddestoel haha, geniet er van!
xxx

ingrid de groot

jeetje , wat een belevenissen allemaal!!
harstikke leuk voor je, dat je het zo naar je zin hebt
erg leuk om al je verhalen te lezen.
zo blijven wij toch een beetje op de hoogte van je.
nou nog een eigen kamer en een baantje erbij, dan heb je het helemaal goed voor elkaar.
nou meissie, heel veel plezier nog en geniet ervan!
heel veel liefs, j.k , ink, en de meisjes.

zwannie

hoi Lindsey
Wat heb je al veel ondernomen die die korte tijd geweldig hoop dat je gauw nog een baan er bij vind dan kan je nog meer gaan shoppen dat is toch ook leuk.
Vieren jullie ook sinterklaas of is dat niet zo bekend.
Nu heel veel plezier en tot de volgende keer. liefs zwannie

Joyce Kamphorst

hoi linds.
We missen je noch steeds elke minuut.
Soms ben ik dan nog wel met andere dingen bezig maar het voelt nog net zo als op het vliegveld. Maar ik vindt het nog steeds te gek om te lezen wat je hebt meegamaakt en dat weekend in amirika lijkt mij ook leuk. Maar ik hoop dat je nog steeds leuke en lange verhalen blijft schrijven en dat je het heel leuk verder gaat krijgen. Kom je nog een keer op skype???????????? We blijven mailen en zo he. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Joyce Kamphorst.
p.s. ik mis je zo erg.
p.p.s. stuur je mij ook nog eens een mail.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ilona

Hoi Lindsey,

Leuk om te lezen wat je in Seatle hebt gezien en gedaan. Het klinkt bekent, veel dingen hebben we daar ook gezien en gedaan. We hebben wel zin om terug te gaan als we alles weer zo lezen. Bij de grens heb je inderdaad geluk gehad, het kan maar zo heeeel lang duren. Blijf lekker veel schrijven het is heerlijk om te lezen. Groeten van de Kokkies uit Maartensdijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active