lindseydegraaf.reismee.nl

De eerste paar dagen hier in Vancouver.

Hoi iedereen!

De eerste 4 dagen in Vancouver zitten er alweer op. Ik ben al helemaal gewend in het Staff House. Het is er druk en rommelig, maar ook erg gezellig! Ik heb in deze paar dagen al heel wat gedaan.

Zaterdag ben ik met 3 meiden uit het Staff House (Leila, Daniella en Andrea) naar UBC geweest, een enorme universiteit in Vancouver. Vanaf daar zijn we naar Wreck Beach gelopen. Het was nog lastig om daar te komen, aangezien we het verkeerde pad hadden gekozen. We moesten een heel eind door de wildernis en aan het begin waren er nog trappetjes, maar later moesten we over de boomstammen heen klimmen. Wreck beach was erg mooi, omdat het helemaal natuurlijk is, alleen was het jammer dat er heel wat oude mannen het leuk vonden om daar naakt rond te lopen, ook al was het oktober en nou niet echt warm meer. Na Wreck Beach gingen we even wat te eten halen, wat we meenamen naar Sunset Beach. Daar hebben we, onder het genot van een lekkere burrito, de zonsondergang bekeken.

Zondag was het tijd eerst tijd om boodschappen te doen. Tot toen had ik alleen nog maar melk, cereals, jus d’orange en malibu in huis, wat dus niet echt genoeg is om van te leven. Iedereen hier in het Staff House doet trouwens zijn eigen boodschappen, we hebben allemaal een eigen plank in de keuken en een eigen plek in de koelkast om onze spullen te bewaren. ’s Avonds kookt iedereen ook gewoon alleen voor zichzelf, of soms voor 1 of 2 anderen, maar het gebeurt maar zelden dat iedereen met elkaar zit te koken en te eten. Anyways, na de boodschappen ben ik weer met Leila, Daniella en Andrea op pad geweest. Deze keer gingen we naar Stanley Park. Een enorm groot en mooi park. We hebben een rondje om het park gedaan, waar we zo’n 3 uur over hebben gelopen. Daarna hebben we, als beloning voor onze lange tocht, bij een Malaysian restaurant gegeten.

Vandaag, op maandag, was het tijd voor wat meer zakelijke dingen. Eerst had ik een afspraak bij de INTERNeX office. Daar kreeg ik een presentatie over dingen die belangrijk zijn in het dagelijkse leven hier, zoals vervoer, accommodatie, enz. Na de presentatie had ik een gesprek met Emmily, die over de werkplaatsing gaat. Ze heeft geregeld dat ik woensdag een soort van introductie/trainings dag heb bij Blenz coffee, een koffie bar die op veel plaasen in Vancouver zit. Als ik daar goed beval, word ik gebeld voor een sollicitatie gesprek. Het is dus nog even afwachten. Emmily vertelde me dat ik, om hier te werken, een werkvergunning nodig heb, een Social Insurance Number en een Canadees telefoonnummer. De werkvergunning had ik al en ik ben toen gelijk maar op pad gegaan om mijn Social Insurance Number aan te vragen en een Canadese sim kaart te kopen voor mijn telefoon. Daarna ben ik ook nog even naar de bank geweest om een Canadese bank account aan te vragen, maar er was op dat moment niemand beschikbaar, dus ik een afspraak gemaakt voor morgen. Nadat ik dit allemaal had geregeld, ben ik terug gegaan naar het Staff House. Daar ging ik even snel omkleden en toen ben ik gaan tennissen met David, één van de twee housemanagers. Ik heb helaas verloren haha. De tennisbanen zijn naast een ander heel mooi park, Queen Elizabeth Park. Vanaf dat park heb je een heel mooi uitzicht over Down Town Vancouver. Daar hebben we dus nog even rond gelopen. Toen moesten we weer terug naar het Staff House, want om 8 uur moesten we klaar zijn voor de House Meeting. Dat is elke maandag. We bespreken dan hoe het gaat in het huis, wat veranderd moet worden of juist goed is en welke feestjes er aan zitten te komen. Daarna is het tijd voor de grote schoonmaak in het huis, maar met zoveel mensen is dat zo gebeurd!

Ik heb inmiddels ook al wat foto’s op facebook gezet, dan hebben jullie ook een beetje een beeld bij bepaalde dingen die ik vertel ;)
(http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150332761123208.350901.566423207&type=3#!/media/set/?set=a.10150332761123208.350901.566423207&type=3)
Ik zal binnenkort ook de foto's hier bij de blog zetten, maar nu is het tijd voor mij om te gaan slapen.

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

Harold en Joyce

Het klinkt echt geweldig ! Leuk dat je meteen bent meegenomen door de meiden. Gezellig hoor. En al heel wat gezien en gedaan. Super. We zijn heel benieuwd hoe je gesprek morgen zal gaan. Heel veel succes, maar met jouw ervaring komt het vast goed.
Dikke kus Joyce en Papa.

John

Het is fijn om te lezen dat jij al helemaal gewend ben en dat het goed met je gaat. Misschien moet ik gewoon faceboek aanmaken om toch eerder jou foto"s te bekijken.

Mama

Hee, wat een lekker leuk lang verslag om te lezen. Ben blij dat het goed gaat, zo te lezen voel je je al aardig thuis. Meiden zagen er leuk uit op de foto! Succes met alles wat nog gaat komen en hou ons op de hoogte he! Liefs, mama PS: Hier mis je weinig, het is echt herfst!

Mama

Ik kan de foto's helaas nog niet bekijken, facebook is op mijn werk afgeschermd. X

Laura van Toor

Volgens mij heb je het er echt super naar je zin! Wat leuk klinkt het allemaal :D. Veel succes met je traingsdag!

Joyce Kamphorst

hoi linds
Ik vindt het een super leuk idee van een dagboek bij te houden over alles wat je hebt meegemaak. Dan kunnen wij ook een beetje meegenieten van wat jij allemaal meemaakt. En kom je binnen kort weer op skyp?
xxxx joyce

ingrid de groot

hoi lindsey,
wat een super lang en leuk verhaal weer van je!!
nog geen week daar en al 2 leuke verhalen, vriendinnen, veel gedaan en gezien!!
harstikke fijn om dat allemaal te lezen.
hopelijk snel weer leuk nieuws van je.
heel veel liefs ingrid

Billie

BILLIEEEEEE! Haha daar ben ik weer. Leuk om je blogje weer te lezen. Je hebt al veel gedaan op de eerste dagen, maar wel des te leuker omdat je gelijk alles weet. Als je trouwens een Canadees telefoonnummer hebt moet je hem eventjes doormailen, kan ik je weer via de telefoon bereiken haha ;p

Spreek je snel weer! kusssssie X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active