lindseydegraaf.reismee.nl

Een lekker lui dagje na een aantal drukke weken.

Hoi iedereen!

Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Het waren een paar drukke weken! Bij allebei mijn baantjes was het erg druk, dus ik heb veel shifts gewerkt. Vandaag is mijn eerste vrije dag in een lange tijd, dus daar ben ik ook optimaal van aan het genieten. Ik heb heerlijk uitgeslapen en het enige waar ik de deur voor ben uit geweest, was om geld te pinnen en soep te kopen. En dat is allemaal ook zo heerlijk dichtbij huis, nu ik in het centrum woon. Als Victoria zo thuis komt van werk, gaan we gezellig een filmpje kijken. Een lekker lui dagje dus vandaag. Maar ik ben niet alle dagen zo lui hoor!

Een aantal weken geleden was Biret jarig. We gingen met een groepje meiden uit eten in een Japans restaurant en daarna wilden we uit gaan. In de club waar we heen wilden, moesten we 15 dollar entree betalen en dat vonden we te veel voor een rustige dinsdag avond. We wilden ergens anders heen gaan, maar toen hoorden we dat we op internet ons zelf op de gastenlijst konden zetten. Dat hadden we gedaan, maar het bleek dat als je op de gastenlijst stond, dat je dan alleen sneller naar binnen kon, maar nog steeds moesten we de 15 dollar entree betalen, dus uiteindelijk gingen we toch ergens anders heen. 2 dagen later had ik met Larissa afgesproken, want ze ging dat weekend weg uit Vancouver. Ze smste dat ze met wat collega's in een pub was en toevallig was dat dezelfde pub als waar we met Biret's verjaardag eindigden. Ik ben daar dus weer heen geweest. Na een tijdje gingen we naar een andere pub. Toen die sloot wilden we naar huis gaan, maar onderweg liepen we langs een club waar op dat moment een besloten verjaardags feestje was. Buiten stonden een aantal meiden die ons zowat smeekten om daar naar binnen te gaan. We konden gratis drinken krijgen en het was er helemaal geweldig volgens hun. We gingen naar binnen en er waren zo'n 10 mensen op het hele feestje. Ik had medelijden met de jarige! Daarom wilden ze dus zo graag dat we daarheen gingen! De volgende dag ging ik even wat drinken bij Esther thuis. We besloten het gewoon op een rustig avondje te houden. We gingen een filmpje kijken, daarna nog een filmpje en daarna nog een. Toen alle filmpjes afgelopen waren, was het opeens alweer 7 uur de volgende ochtend. Toen besloten we maar ergens wat te gaan ontbijten, boodschappen te doen en daarna lekker te gaan slapen. Helaas waren dat voor mij maar een paar uurtjes, want die middag mocht ik weer lekker werken. Het waren een aantal vermoeiende, maar erg gezellige avonden!

De week daarna op maandag moest ik weer werken bij White Spot. Toen ik aankwam, zag ik een brandweerauto voor de deur staan. Ik wilde gewoon via de hoofdingang van het restaurant naar binnen gaan, maar die deur zat op slot. Ik ging naar de achteringang, dan moet ik via de keuken het restaurant in en er kwam meteen een hysterische manager naar me toe dat ik zo snel mogelijk de keuken moest verlaten. Uiteindelijk bleek er een kleine brand in de keuken te zijn. Het was niet ernstig, niemand was gewond, maar van de brandweer moesten alle gasten het restaurant verlaten en al het personeel moest de keuken verlaten. De eerste anderhalf uur van mijn shift bleven we gesloten, want eerst was er dus de brandweer, daarna moest er een inspectie bij komen en daarna moest het keuken team het allemaal schoonmaken. Mijn manager zei dat ik maar wat koffie moest gaan drinken en lekker relaxen totdat we weer open gingen. Dat was dus makkelijk geld verdienen! Het vuur bleef me achtervolgen, want 2 dagen later om 5 uur ‘s ochtends ging in ons appartement het brandalarm af. Er was ergens op de 17e verdieping een brand. Ook dat was niet ernstig en er waren geen gewonden, maar het was wel erg irritant om op die manier wakker gemaakt te worden en dan vervolgens 22 etages naar beneden te moeten lopen (we mochten geen gebruik maken van de lift..). Ik had dus gelijk mijn ochtend gymnastiek al gehad!

Amber en ik hadden al een tijdje het idee om marsmallows te gaan eten. Dat hebben we nu eindelijk gedaan. Ik had nog een kaarsje liggen en we hadden Japanse stokjes van ons Japanse huisgenootje en zo konden we dus de marsmallows maken. Het duurde een eeuwigheid voordat de marsmallow goed was, maar het is wel gelukt! Een paar dagen later hadden we een meidenavondje bij ons thuis. Iedereen wilde nog ons appartement zien, dus we besloten hier een filmavondje te houden. We wilden het die avond rustig houden, want de dag daarna was Sint Patricks day. We hadden allemaal al groene kleding en accessoires ingekocht en die ochtend om 11 uur zaten we al in de pub. Het was een hele leuke pub, het was erg groot en er waren heel veel mensen (en iedereen was in het groen). Buiten was de hele Granville street, een van de hoofdstraten in het centrum, helemaal afgesloten en daar stonden allemaal kraampjes en muzikanten.

Afgelopen vrijdag gingen we met de mensen van Internex uit eten in een mexicaans restaurant. We waren met een grote groep en het was erg gezellig, maar het restaurant was heel slecht. Het duurde heel erg lang voordat het eten kwam. Toen bleek dat ze maar het eten voor 6 mensen hadden, de rest moest nog langer wachten en kreeg het eten toen de eerste al bijna klaar waren. Veel mensen hadden het verkeerde gerecht gekregen, maar dit hebben we niet veranderd, omdat we niet nog eens zo lang wilden wachten. Uiteindelijk had iedereen wat te eten, behalve Petra. Ze kwamen haar vertellen dat haar gerecht nog wel even kon duren, dus dat heeft ze toen maar gecanceld. En alsof het nog niet slecht genoeg was, bij het betalen vroeg de ober aan Victoria waarom ze geen fooi had gegeven. Erg onbeleefd! Na het eten gingen we naar de pub The Cambie, want daar had Anna haar afscheidsfeestje. Morgen gaat ze weer terug naar Duitsland.

Gisteren had ik een training in the Pan Pacific. Ik was een uur te laat, want ik was ervan overtuigd dat het om 11 uur begon, maar toen ik aankwam, kon ik niemand vinden. Ze bleken al om 10 uur begonnen te zijn! Ik ben er dus zachtjes bij gaan zitten (erg slim, ik koos precies te tafel uit waar alle managers zaten), maar niemand had er gelukkig wat van gezegd. We kregen eerst een presentatie, daarna een tour door het hotel, daarna weer een presentatie, een hele uitleg over verschillende tafellakens die we hadden. Het was niet heel erg boeiend. Het laatste deel was wel erg leuk! Toen kregen we een soort kleine wijncursus en mochten we ook alle wijnen proeven! ‘s Avonds ben ik met Victoria, Gabriella en een aantal mensen van het staff house uit geweest naar de Roxy. Dit vind ik tot nu toe wel een van de leukste clubs hier en ook dit was weer een geslaagde avond. Ik ging iets eerder naar huis dan Victoria, maar toen Victoria thuis kwam had ze als verrassing een pizza meegenomen! Wat heb ik toch een geluk met mijn roomie!

Zoals ik eerder al zei, wordt het op het werk nu wat drukker. Ik heb nu een aantal keren voor EWR op een jacht gewerkt. Dat is erg leuk. We vertrekken dan meestal als het nog licht is en komen terug als het donker is. Het ziet er dan erg mooi uit om de stad vanaf het water te zien als het langzaam aan donker wordt. Komende week heb ik daar ook weer een shift.

Inmiddels is Victoria thuis gekomen en is het tijd om de film te gaan kijken. Tot snel weer!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

John en Brigitte

Kan jij gedachten lezen??? Ik dacht gisteren nog: zal er binnenkort weer een blogg komen? Leuk hoor al die leuke, gezellige, uitjes en afspraakjes. En heel fijn dat je nu meer werk hebt! Ga zo door! Veel liefs en knuffel van ons.

Harold en Joyce

Hoi Lieverd,
weer een lekker lang verhaal om te lezen.
Je hebt het wel getroffen hè met Victoria als roomie.
Blijf genieten van de (stap)avonden met de meiden, ondanks het vele werk. Maar met al dat werk, kan je wel lekker sparen. Heel veel plezier nog. Dikke kus, Joyce & Papa. XXX

ingrid de groot

heee lieverd,
je moeder en ik hadden precies dezelfde gedachten!
ik had ook al een paar keer gekeken of je weer een nieuw verhaal had gezet op je blog!
en wat een leuk ,lang verhaal was het weer!
heerlijk al die avondjes uit en de filmavondjes met vriendinnen.
fijn dat je 2 banen ook zo goed gaan, harstikke leuk.
nog bedankt dat je donderdagmorgen zo vroeg op skype was, harstikke lief van je.
nou geniet nog van alles wat je doen gaat , heel veel plezier nog!!
dikke kus van ons allemaal.

opa en oma

Hoi Lindsey,

Wat was het weer genieten van je verhaal.
Fijn dat je zulke gezellige mensen om je heen hebt,waar je leuke dingen mee doet.Ook met je werk gaat het goed.
Volgens mij heb je alle pubs in Vancouver al gehad,geeft niet hoor,geniet er maar van.
Hopenlijk gauw weer op skype.

Heel veel liefs.

Jonne

Hey lieve Lindsey,
Het is echt leuk om al je verhalen te lezen! Het klinkt echt als een geweldige tijd:) *is stiekem wel een beetje jaloers..*
Geen idee hoe laat het nu daar is, hoeveel tijdsverschijl is het eigenlijk? Maar hier is het hoogste tijd om te gaan slapen;) Dus.. Slaap lekker meis!
Dikke kus Jonne

zwannie

Wat een leuk verhaal heb je weer,zo te lezen geniet je volop van het werk je vriendinnen en van de pub's. Wat gaat het toch snel die maanden,nog even en het zit er al weer op in Canada.Geniet er de komende maanden nog maar van en laat ons meegenieten van je leuke verhalen. liefs zwannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active