lindseydegraaf.reismee.nl

Dagen vol met sollicitaties (en feestjes).

Hoi iedereen!

De afgelopen weken ben ik weer druk bezig geweest met het zoeken van werk. Ik heb dagelijks de advertenties op internet bijgehouden waar ze personeel zoeken en daar vele emails gestuurd, en ik heb (ondanks harde regenbuien en koud weer) heel wat door de stad gelopen om, als ik geluk had, een manager te kunnen spreken en hem/haar persoonlijk te vragen of ze nog personeel zochten (en ze met een brede glimlach ervan te overtuigen dat ik de geschikte kandidaat daarvoor ben). Helaas waren de managers vaker niet dan wel aanwezig en dan mocht ik een sollicitatie formulier invullen die ik samen met mijn cv bij iemand van het personeel af moest geven. Zij zouden het dan aan de manager doorgeven en die zou mij opbellen. Ik heb mijn telefoon de hele dag bij me, maar de enige telefoontjes die ik kreeg waren gewoon van vrienden of van het werk wat ik al had. Een paar dagen geleden veranderde dat opeens. Ik zat weer een aantal emails te versturen als reactie op advertenties op internet en opeens kreeg ik ook echt antwoord, een paar minuten nadat ik het mailtje had gestuurd! Of ik diezelfde avond nog kon komen voor een sollicitatie gesprek? Natuurlijk! En daar bleef het niet bij, op het moment dat ik het goede nieuws aan mijn kamergenootje Victoria aan het vertellen was, ging mijn telefoon. Het was de manager van een bekend restaurant hier, White Spot, of ik de dag daarna tijd had voor een sollicitatie gesprek. Een paar uur later ging alweer mijn telefoon en had ik nog een sollicitatie gesprek te pakken! Het eerst sollicitatie gesprek, waar ik nog diezelfde woensdagavond naartoe ging, ging het niet worden. Het was in een pub in het centrum en ze hadden maar twee shifts per week: vrijdag- en zaterdagnacht. Dan zou ik dus alle feestjes in de weekenden moeten missen en dat was het me niet waard. De dag daarna had ik mijn sollicitatie gesprek bij de White Spot en dat ging erg goed. De manager wilde wel zien hoe ik met de gasten van het restaurant om zou gaan, dus ik mocht de dag daarna, op vrijdag, terug komen voor een proefshift. In de bus terug naar huis werd ik weer gebeld. Nog een ander restaurant die mij wilde uitnodigen voor een sollicitatie gesprek op zondag. Ook die avond kreeg ik weer een telefoontje, van een Italiaans restaurant deze keer, of ik de dag daarna voor een sollicitatie gesprek kon komen. De dag daarna had ik dus eerst mijn proefshift bij de White Spot. In het sollicitatie gesprek had de manager gezegd dat hij deze shift even ging aankijken, maar na mijn shift nog een aantal andere sollicitatie gesprekken gepland had, dus dat hij het niet gelijk zou weten of hij me ook wilde aannemen. Maar toen ik klaar was met mijn shift, zei hij meteen al dat hij heel tevreden was en dat hij me graag wilde aannemen voor de baan als hostess! Hij wilde ook nog even met mij praten over mijn werk bij de banquets in de hotels. Deze vestiging van de White Spot zit toevallig bij een hotel in en vanuit dat hotel wordt de White Spot ook wel eens gevraagd om banquets te verzorgen. Aangezien ik daar ervaring in heb, wilde hij vragen of ik daar ook af en toe wat shifts in wilde doen. Dat wil ik natuurlijk wel! Veel later dan verwacht ging ik uiteindelijk weer weg en moest ik haasten naar het volgende sollicitatie gesprek bij de Sephora. Daar zou de training een half jaar duren en tegen die tijd ga ik alweer terug naar Nederland, dus dat is het niet geworden. Ik ging gelijk door naar mijn volgende sollicitatie gesprek, maar daar heb ik nog niks van gehoord. Het is ook redelijk ver met de bus, dus het is ook niet heel erg handig om daar te werken. De dag daarna had ik weer een shift in the Pan Pacific hotel. Ik was een paar dagen daarvoor al gebeld of ik geïnteresseerd was in een plaatsing in dat hotel en dat ik dan een training zou moeten doen, zodat ze in het hotel konden beslissen of ze me ook echt de plaatsing wilden geven. Maar tijdens mijn shift op zaterdag kwam er opeens een manager naar me toe die ik nog nooit eerder had gezien. Hij vroeg of ik Lindsey was en of het klopte dat ik naar de training voor de plaatsing wilde gaan. Toen ik dat bevestigde, vertelde hij me dat hij goed nieuws had: ze hadden tijdens deze shift al besloten dat ze me graag een plaatsing wilden aanbieden. Ik werk nu dus ook voor the Pan Pacific hotel, wat betekend dat ik meer shifts krijg, want het eigen personeel gaat altijd voor het personeel van EWR. Ik blijf ook nog wel bij EWR, want zolang ik ervoor zorg dat alle shifts van the Pan Pacific hotel voor gaan, kan ik ook nog in de andere hotels blijven werken. De volgende dag had ik mijn laatste sollicitatie gesprek. In dat restaurant waren die dag nog 4 andere sollicitatie gesprekken, dus de manager zei dat hij me aan het eind van de week zou laten weten of het wat gaat worden. Nog even afwachten dus. Ik moet natuurlijk nog even aankijken hoe het allemaal gaat lopen met de nieuwe baantjes, maar ik denk eigenlijk dat ik dat laatste baantje nu niet eens meer nodig heb. Het is nu ook eindelijk tijd om ontslag te gaan nemen bij Planet Veg! Morgen ga ik er even heen om dat te vertellen en dan ben ik daar eindelijk vanaf!

Ik heb de afgelopen weken natuurlijk ook nog andere dingen gedaan dan zoeken naar een baan. Ik ben weer naar twee pub nights geweest. Er zijn veel nieuwe Nederlandse mensen bij Internex aangekomen de laatste weken, dus dat was leuk om die op de pub nights te ontmoeten. Afgelopen woensdag was de laatste pub night van David, de huismanager van het staff house. Hij gaat morgen weer terug naar Duitsland. Hij is, samen met nog één andere Duitse jongen en een Italiaans meisje, de enige die nog in het staff house woont sinds het begin dat ik er kwam, dus het wordt wel raar als hij er opeens niet meer is!

Ook ben ik weer naar een salsa feestje gegaan met Larissa, alleen dat was deze keer niet zo'n groot succes. We besloten om er al vroeg heen te gaan en ook niet tot laat te blijven, want ik moest de dag daarna al om kwart over 7 op het werk zijn. We beseften alleen pas toen we elkaar zagen dat we misschien iets té vroeg hadden afgesproken. Het feest begint namelijk rond 9 uur en om half 7 hadden we al afgesproken. Het was wel een goede kans om weer even goed bij te praten, want we hadden elkaar alweer een tijdje niet gezien. Toen we uiteindelijk bij het salsa feest waren aangekomen, klonk het er wel erg stil. We liepen de zaal in en behalve 2 dames die aan de kant zaten, was het helemaal leeg! We twijfelden of we wel wilden blijven en op dat moment kwam Ajdin, die daar achter de bar werkt eraan. Hem had ik ook al een tijdje niet gezien, dus toen kon ik daar ook mooi weer even mee bijpraten, maar toen het een uur later nog steeds niet echt drukker was geworden, zijn we maar weer terug naar huis gegaan. Ik heb dus geen salsa gedanst die avond, maar wel heel wat bijgepraat.

Ik heb nog een aantal shifts in verschillende hotels gewerkt. Eén daarvan was weer in de Delta Burnaby hotel. Normaal duurt het ongeveer anderhalf uur om vanuit daar ‘s avonds weer thuis te komen, maar deze keer moest ik zo verschrikkelijk lang op mijn bussen wachten, dat ik pas half 3 thuis was, terwijl ik om 12 uur al klaar was met werken! En natuurlijk was ik precies die avond mijn ipod vergeten mee te nemen, dus ik had niet eens een gezellig muziekje tijdens het wachten.

Ik ben ook nog een aantal keer uit eten geweest. Ik ben met Amber naar een Japans restaurant geweest, waar we het all you can eat menu hadden genomen (en misselijk naar huis zijn gegaan, na iets te veel besteld te hebben) en we zijn een keer bij de White Spot gaan eten. En het was Valentijnsdag vorige week, dus toen ben ik ook uit eten geweest.

Er zijn natuurlijk ook nog wat feestjes geweest. Vorig weekend was er een house party in het studentenhuis wat tegenover het staff house zit. De meesten wisten niet eens dat er nog een studentenhuis in de straat was en eigenlijk niemand had contact met ze, maar ze hadden gehoord over onze maandelijkse house party's en wilden dat ook wel een keer doen. Ze waren zo aardig geweest om ons daarvoor uit te nodigen en we mochten zoveel mensen meenemen als we wilden. We verzamelden met alle mensen die wij hadden uitgenodigd bij ons thuis en hadden hier de pre-party. Lang nadat het feestje bij het studentenhuis begonnen was, besloten we om daar maar eens heen te gaan. Daar bleek het nogal leeg te zijn, wij waren met meer mensen dan dat zij zelf hadden uitgenodigd! Na een paar uur gingen we weer terug naar het staff house, waar we de after-party hadden. Veel mensen van het studentenhuis gingen weg van hun eigen feestje om bij onze after-party aanwezig te zijn, aangezien ze het hier gezelliger vonden dan op hun eigen feestje. Conclusie: het staff house geeft betere feestjes dan het andere huis :). Afgelopen weekend was er ook weer een house party, deze keer bij Deepak, een bekende van veel Internex mensen. Ook hier kwam het grootste deel van het feestje van het staff house en mensen die wij hadden uitgenodigd, maar dit was wel een erg gezellig feestje. Zo leuk dat de politie ook even mee wilde feesten. Helaas wilden zij een feestje zonder muziek, maar ze vertrokken gelukkig weer snel, dus toen konden we weer verder met het feest.

Vandaag had ik mijn eerste echte shift bij White Spot. Ik werk daar als een hostess, dus mijn taak is om de mensen die binnenkomen te begroeten, ze naar een tafel begeleiden, een praatje met ze maken zodat ze zich welkom voelen, ze wat uitleg geven over het menu en hun eerste drankjes opnemen, maken en brengen. En waar nodig de serveersters helpen als zij het druk hebben. Het is erg leuk om te doen, ik had hele aardige collega's en ook de manager was erg aardig. Morgen heb ik daar mijn eerste banquet shift. Het is een groep met 40 kinderen en 20 volwassenen, maar na een paar maanden in het staff house gewoond te hebben, kan ik die 40 kinderen wel aan!

Nu is het tijd voor mij om te gaan slapen. Bedankt voor al jullie lieve reacties steeds, dat vind ik erg leuk om te lezen!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

John & mama

Wat een lekker, leuk, lang verhaal weer! Enne ... die brede glimlach van jou zie ik helemaal voor me. Top hoor dat je nu echt lekker aan de slag kunt, maak er iets van! En blijf ook van alle leuke mensen om je heen, feestjes, salsa-avondjes en lekkere etentjes genieten. Liefs en XXX van ons.

Joyce

Nou je bent in ieder geval niet voor Jan Joker door weer en wind met je CV onder de arm door Vancouver gelopen ! Gefeliciteerd hoor. We zijn trots op je !
Fijn om te lezen dat je ook weer wat feestjes hebt gehad. Doe David de groeten van ons.
Heel veel plezier en succes bij de White Spot (wel van de lekkere toetjes afblijven hè). Dikke kus Papa en Joyce XXX

zwannie

Je verhaal met plezier gelezen gefeliciteerd met je nieuwe baan zet hem op. Vind het erg knap om te feesten en dan de volgende ochtend weer vroeg aan de slag te gaan.
liefs zwannie.

0pa en oma

Je ziet maar,nooit de moed opgeven.Gefeliciteerd hoor!

We zijn heel blij voor je,want dat is wat de bedoeling was
Blijf leuke dingen doen.Je had weer een erg lang verhaal,maar erg leuk om te lezen.Succes met je a.s.verhuizing.Liefs,tot een volgend verhaal of skype.

ingrid de groot

hoi lieverd,
gefeliciteerd, wat fijn voor!!
volgens mij zit je daar helemaal op je plekkie.
harstikke leuk weer, om z on lang verhaal te lezen.
nou zo hou je het nog wel een paar maandjes vol denk ik!
en al die feestjes die je hebt, lekker van genieten!
nou succes binnenkort met je verhuizing.
heel veel plezier nog de komende tijd, dikke kus van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active