lindseydegraaf.reismee.nl

Mijn eerste werkdag.

Hoi iedereen!

Afgelopen donderdag werd ik gebeld door het restaurant Planet Veg, of ik de dag daarna kon beginnen met werken. Natuurlijk! Ik moest om 5 uur beginnen, dus gistermiddag om 10 voor 5 was ik er. Ik kreeg de kaart in mijn handen, die mocht ik even bestuderen en toen moest ik wachten tot de dochter van de eigenaren er was, die zou mij alles uitleggen en laten zien. Uiteindelijk kwam zij ongeveer een half uur later. Toen ze er eenmaal was duurde het ook nog ongeveer een kwartier voordat ik wat kon doen, want ze moest eerst nog wat dingen regelen. Dat was wel een slechte eerste indruk. Toen ik eindelijk kon beginnen werd uitgelegd waar alles stond en in het kort even wat de gerechten zijn. Het was wel even wennen, al die vreemde Indische namen. Het gaat dus nog wel wat moeite kosten om de gerechten te leren! Ik had dus ook nog geen bestellingen opgenomen. Het was gister vooral de bedoeling dat ik hielp met het bereiden van de gerechten, zodat ik ze sneller leer kennen. Dat was wel leuk om te doen. De mensen daar zijn ook erg aardig, dus de slechte eerste indruk hebben ze wel weer goed gemaakt! Maandag is mijn volgende werkdag en dan krijg ik ook de rest van mijn rooster.

Verder ben ik dinsdag avond nog naar de bioscoop geweest. Het is hier zo dat je een kaartje moet kopen voor de film waar je heen wilt, in een grote hal beneden. Dat kaartje moet je laten zien als je naar boven gaat, waar alle zalen zijn. Eenmaal boven hoef je het kaartje nergens meer te laten zien. Daar hebben wij goed gebruik van gemaakt. We zijn eerst naar de film geweest waar we het kaartje voor hadden gekocht, de film 50/50 en toen die afgelopen was, besloten we een andere zaal in te gaan, om nog een film te gaan kijken: paranormal activity 3.

Woensdag avond was weer de wekelijkse pub night. Veel gingen na de pub nog naar een club, maar ik besloot in de pub te blijven. Uiteindelijk bleven Frida en ik als enige uit het huis nog over. We besloten om na de pub nog even van het uitzicht van Vancouver in het donker te genieten. Dat was erg mooi. Toen we even later naar huis wilden gaan, kwam Frida met het idee om voor de zekerheid even te kijken hoe laat de bus ging. Meestal rijden ze namelijk gewoon af en aan. Toen kwamen we voor een onaangename verrassing: de volgende bus ging om 4:30 uur. Dat was voor ons op dat moment nog 2 uur wachten. Daar hadden we geen zin in, dus we besloten om naar huis te lopen. We hadden snel gelopen, dus waren in iets langer dan een uur thuis. Ik was blij toen ik mijn warme bedje in kon, maar het was een erg gezellige avond!

Donderdag heb ik met Laila en Emma een tripje naar Seattle geboekt. In het weekend van 12 en 13 november gaan we erheen. Ik heb er erg veel zin in! Daarna gingen we met nog 2 anderen uit eten in een pasta restaurant.

En gisteren was dus mijn eerste werkdag. Na het werk was ik nog naar een salsa feestje geweest en daarna nog even naar de pub. Dat was dus weer een gezellige avond.

Nu ga ik me klaar maken om met Laila naar de Buddha temple in Richmond te gaan. Dat schijnt erg mooi te zijn, dus ik ben benieuwd!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

Harold en Joyce

Hoi schat, wat goed dat je je eerste dag bij planet veg hebt gehad. Ik hoop dat je de gerechten snel uit je hoofd kan leren. Grappig dat je met een kaartje naar verschilende films kan gaan. Heel veel plezier in Seattle en een dikke kus. Joyce en papa.

John en mama

Hee mopje, wat fijn om te lezen dat je eerste werkdag toch wel leuk was. Hopen dat je de gerechten snel uit je hoofd leert en dan ook wat andere werkzaamheden kunt doen. Lukt je vast wel. Succes verder en nog gezellig weekend! Liefs, John en mama

John en mama

PS: We hadden net even op internet naar die site van Buddha temple in Richmond gekeken, ziet er mooi uit. Heb je trouwens nog een een wens gedaan bij de Fountain of wishdom? X

opa en oma

Hoi Lindsey,

Het is iets anders werken als bij de Paddenstoel.
Maar alles went.Zo te lezen vermaak jij je wel.
Volgende week een fijn weekend in Seattle.

Liefs van opa en oma.

ingrid de groot

hoi lieverd,
wat leuk dat je eerste werkdag leuk verlopen is!
heb je zelf al wat eten geproeft waar je werkt?
wat heerlijk ook om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet!
gelijk heb je, geniet er maar lekker van!
nou heel veel plezier a.s weekend en we lezen het wel weer van je.
leuk trouwens dat we je weer op skyp hebben gezien en gesproken.
heel veel knuffels, j.k , joyce, gwen en ingrid.

ilona

Hoi Lindsey,
Geweldig dat het allemaal zo goed gaat daar in Canada.
Leuk om naar Seatle te gaan, ben benieuwd hoelang het duurt bij de grens. Ik heb er toen anderhalf uur over gedaan om alle papieren in orde te krijgen om de U.S. in te komen. De rij wachtende bij de bali was toen niet zolang werd er tegen ons gezegd maar ik vond het allemaal veel te lang duren. Je kan wel zeggen dat je ook in de U,S.A. ben geweest!!! veel plezier. Liefs van ons allemaal.

zwannie

zo te lezen heb je een leuke tijd doorgemaakt met je vader en joyce alleen jammer van de diefstal. Lekker geskied in Whistler met veel sneeuw heerlijkis dat he.
Ben je al geslaagd in een nieuw onderkomen? Zo te lezen vermaken jullie je goed met feestjes e.d. Maak er de komende maanden nog maar wat moois van ik hoop dat je ook nog een leuke baan vind. veel liefs zwannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active