lindseydegraaf.reismee.nl

Een nieuwe baan!

Hoi iedereen!

Het is eindelijk gelukt, ik heb een nieuwe baan! Ik kreeg er zelfs 2 aangeboden in 2 dagen! Op donderdagmiddag kreeg ik een telefoontje van een koffie bar dat ik daar part-time kon komen werken. Op vrijdagochtend had ik een sollicitatie voor een organisatie, Executive Waiter Resources. Zij zenden mensen uit naar luxe hotels, casino’s en privé clubs. Ook daar was ik aangenomen! Ik wilde eerst proberen om alle 3 de baantjes te combineren en dan kon ik later beslissen of ik een van de baantjes wilde laten vallen, maar dat combineren ging gelijk al niet goed: mijn eerste werkdag in de koffie bar was zaterdag, en vrijdagmiddag een paar uur na mijn sollicitatie bij EWR belden ze mij op dat ze al 3 opdrachten voor me hadden, 2 voor vrijdag en 1 voor zaterdag. Vrijdag werkte ik al in het restaurant, dus dat kon niet en ik vond het slecht overkomen om ook zaterdag te weigeren, dus ik had besloten om helemaal voor EWR te gaan en de koffie bar af te zeggen.

De sollicitatie van EWR ging erg snel. Ik was er 10 minuten voor de afgesproken tijd en ik kwam tegelijk aan met een vrouw van rond de 30 en we begonnen gelijk al. Eerst moest die andere vrouw vertellen wat haar horeca ervaring was. Ze vertelde dat ze al 12 jaar horeca ervaring had en dat ze met grote namen heeft gewerkt enz. Toen was ik aan de beurt. Mijn 3,5 jaar horeca ervaring kwam niet echt in de buurt van haar 12 jaar, maar de manager vond de ervaring niet erg belangrijk. Wat hij belangrijker vond, is wat we lieten zien in de praktijk. Er stonden 3 borden op tafel en wij moesten laten zien hoe we die drie borden zouden vasthouden als we ze allemaal tegelijk moesten uitserveren. Eerst was de vrouw aan de beurt, die hield de borden allemaal vast in 1 hand. De manager was niet echt enthousiast over haar. Toen was ik aan de beurt en ik deed het hoe ik het bij de Paddestoel heb geleerd: 2 borden in mijn linkerhand en 1 in mijn rechterhand. Toen werd de manager wel enthousiast, dit was de manier hoe hij het wilde zien! We moesten ook een tafel afruimen en laten zien hoe we dat zouden doen en na enkele tips vond hij dat ik het perfect deed. Inmiddels waren er nog 3 andere sollicitanten binnen gekomen. De manager vertelde dat normaal gesproken iedereen 4 trainingen moest doen, voordat hij kon beginnen met werken. Als je na die trainingen begint, verdien je 12 dollar per uur. Na 15 shifts wordt dat 13 dollar en na nog eens 15 shifts 14 dollar. Aan het eind van mijn sollicitatie vertelde de manager mij dat hij vond dat ik nog maar 1 training nodig had, over hoe ik een enorm dienblad met borden op mijn schouder kon dragen, en daarna ik kon gelijk beginnen met 14 dollar per uur! Dat was dus allemaal erg positief! Toen ik een paar uur later werd gebeld door EWR dat ze al verschillende opdrachten voor me hadden, was ik erg verbaasd. Ik had nog geen training gehad, maar mocht toch al beginnen! Ik had dus een opdracht voor de dag daarna aangenomen, in een prachtig 5 sterren hotel, the Pan Pacific.

Zaterdag middag om 3 uur begon mijn eerste werkdag voor EWR. We moeten werken in een uniform, die we zelf moeten kopen. Ik was dus zaterdagochtend vroeg opgestaan om op tijd mijn uniform voor elkaar te krijgen. Het begon al goed: na meer dan een half uur op de bus gewacht te hebben, kwam er iemand vertellen dat de bus hier niet zou komen. Vanwege een brand een paar blocks verderop, was er een groot deel van de straat afgezet. Ik moest dus een stuk lopen en kon een bus verderop nemen. Toen ik eenmaal in de stad aangekomen was, bij de winkels die EWR aangegeven had om het uniform te kopen, werd ik van de ene afdeling naar de andere gestuurd en niemand daar wist eigenlijk waar ik echt heen moest. Toen ik uiteindelijk op de goede afdeling was, werd ik wel erg goed geholpen. Mijn broek en overhemd heb ik daar kunnen kopen. Voor de schoenen moest ik ergens anders heen. Daar hadden ze mijn maat niet, maar ze hadden wel schoenen die er erg op leken in mijn maat, dus die heb ik maar genomen. Het zijn de meest verschrikkelijke schoenen die ik ooit aangehad heb, maar ik heb het over voor het baantje haha! Ik moest ook nog een strikje kopen, maar die was in meerdere winkels uitverkocht, dus dat is niet gelukt. Gelukkig was dat geen probleem en kan EWR dat wel voor mij regelen.

En toen begon mijn eerste werkdag in het hotel. Er zou die avond een groot kerst diner zijn en ik was ingedeeld om bij dat diner te serveren. Eerst moest ik helpen om een andere diner zaal klaar te maken. Alles moest gepolijst worden en perfect neergelegd worden. Om 6 uur begon het diner waar ik moest lopen. Van tevoren werd het programma aan ons uitgelegd en werden de taken verdeeld. Het diner was erg druk, maar alles was goed georganiseerd en iedereen wist wat hij moest doen, dus het liep erg goed. Eerst was er een borrel en toen moest ik rondlopen met hapjes. Daarna begon het echte diner. Het was een buffet, dus we hoefden het eten niet te serveren. Wij moesten ervoor zorgen dat de water glazen altijd tot de rand vol waren, wijn bijschenken als het glas bijna leeg was en er mochten geen lege borden op tafel liggen. We kregen 30 minuten pauze en in die tijd mochten we alles wat over was van het buffet opeten. In een andere zaal was ook een buffet en ook daarvan mochten we eten. Ik heb dus een lekkere maaltijd gehad! Ook wilde ik in mijn pauze even naar de wc. Ik kreeg een beschrijving waar het was, maar het hotel is zo groot dat ik onderweg verdwaald raakte. Ik kwam ergens terecht waar ik niet mocht komen en toen ik terug wilde, kon dat niet, want je kan die deuren maar vanaf 1 kant open maken. Een bewaker kwam me ophalen, omdat bij hem het alarm afging, maar die moest er gelukkig wel om lachen. Hij heeft me de goede weg gewezen. Het werk was zwaar, maar wel erg leuk om te doen. Ik leer nu weer allemaal nieuwe mensen kennen en de collega’s die ik zaterdag had, waren allemaal erg aardig. Vanochtend heb ik gehoord dat het hotel goede feedback over mij heeft gegeven!

Na het werk ging ik snel naar huis, want zaterdag avond was er een house party gepland bij ons in het staff house. Helaas had ik een deel gemist, ik kwam rond half 1 thuis, maar alsnog was het erg gezellig! Er waren weer veel mensen gekomen. Dat was een goede afsluiter van de dag!

Het is alweer 2 weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en in die weken heb ik weer zoveel leuke dingen gedaan.

2 weken geleden op maandag lag er opeens een pakketje voor me in de brievenbus, het was een Sinterklaas cadeautje met pepernoten, een chocoladeletter en speculaas. Daar had ik totaal niet op gerekend, dus dat was een erg leuke verrassing!

Ook ben ik nog naar verschillende salsa feestjes geweest. Vorige week donderdag was ik naar een salsa feestje gegaan met Larissa, een huisgenootje uit Duitsland. We kwamen in contact met de dj en die vertelde ons dat er de dag daarna een groter en leuker salsa feest zou zijn en dat hij, als we erheen wilden, wel kaartjes voor de helft van de prijs kon regelen. We moesten hem alleen even bellen de dag daarna. Daar hadden we goed gebruik van gemaakt en Inigo en Amber wilden deze keer ook wel mee.

Verder heb ik gewoon gezellig afgesproken met mensen. Ik ben een keer gaan lunchen, een paar keer uit geweest en mensen thuis bezocht. Ook zijn we gister weer naar een Sushi restaurant geweest met bijna iedereen uit het staff house. We hadden van tevoren gereserveerd, maar toen we er kwamen, zeiden ze niks van een reservering af te weten. We moesten 3 kwartier wachten voordat er een tafel vrijkwam. En we hadden zo’n honger! Gelukkig is het erg lekker eten daar, dus dat maakte het wel weer goed.

Voor de komende week staat elke dag werk op het programma. Mijn volgende werkdag voor EWR is op woensdag, weer in hetzelfde hotel. Ik ga deze keer een ontbijt doen en ik moet om 5 uur ’s ochtends aanwezig zijn. Aangezien ik echt een ochtendmens ben (niet!), ben ik benieuwd hoe ik dat ga overleven. Ik ben van plan om nog even aan te kijken hoe het werk bij EWR bevalt, maar als het blijft zoals het nu is, ben ik van plan om ontslag te nemen bij Planet Veg en full-time voor EWR te gaan werken. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Lindsey.

Joyce en Harold

Hoi lieverd, fijn om weer een heel verhaal van je te lezen. Echt leuk dat je zo leuk werk gevonden hebt. We hopen dat het echt goed bevalt en dat je bij EWR kan blijven werken. Heel goed ook dat je woensdag lekker vroeg begint. Sterke!;-) Goed ook om te lezen dat je zoveel leuke nieuwe contacten maakt en dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog, veel liefs Joyce en papa.

John & mama

Het kan raar lopen he, zo met je werk. Echt top! Maak er wat van, maar dat zal zeker lukken. Leuke dingen doe je ook genoeg, geniet er van! Liefs en kus, John en mama

7 & Walnut

heey lindsey,
klinkt super leuk. Is dit werk net zo iets als wat Evelien doet??
Ik vind het echt wel iets voor jou om te verdwalen in een hotel :P gelukkig kon je er om lachen.

hopo snel weer van je te horen.
kus van ons

ps. toffe foto of facebook :P

opa en oma

Hoi Lindsey,wat een leuk verhaal en wat een goede berichten.Verslaap je maar niet,want het is wel een absurde tijd.Aan plezier ontbreekt het ook niet,geniet er maar van.Veel succes met alles.

ingrid de groot

hee lieverd,
gefeliciteerd met je nieuwe baan, harstikke leuk!!
wat een leuk lang verhaal heb je weer geschreven.
we hebben er erg om moeten lachen, dat je verdwaald was en dat de bewaker je moest komen bevrijden.
het klinkt allemaal erg gezellig in het hotel , zou mooi zijn als dat een fulltime baan word voor je.
verder vermaak je je prima zo te lezen.
nou lindsey, nog heel veel plezier en geniet ervan deze tijd in canada!
heel veel liefs, j.k ink.en de meisjes.

Henk en Marja

Hey Lindsey,

Meid, wat maak jij veel mee zeg!!
Leuk dat je nu volop werk hebt, want al die uitjes zullen ook wel het eea kosten, maar wat maakt dat uit, lang leve de lol!! haha
Je bent er nu al bijna 2 maanden,wat gaat de tijd toch snel zeg.
Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer terug in ons kikkerlandje........ Voor het weer hoef je nu niet hier te zijn, het lijkt nergens op.

Veel plezier,
henk en Marja

Jacqueline en Ferry

Hallo kleine zelfstandige,

Hoezo niet zelfstandig!!!!!

Klasse hoor, dat is pas doorzetten. Leuk om je blog te lezen en je avonturen te volgen. Blijf je gevoel maar volgen. Dat heb je tenslotte niet voor niets gekregen, toch???

opa en oma

Hoi Lindsey,
Ze zijn goed in Frankrijk aangekomen en er licht sneeuw.
xxxxxx

zwannie

Leuk al die verhalen te lezen en goed van je dat je zo doorzet al is het zwaar.Gelukkig kun je ook nog genieten van de leuke avonden die er na komen.
liefs zwannie.