lindseydegraaf.reismee.nl

Dag vrienden...

Hoi iedereen!

Het wordt steeds stiller hier in huis. Gisterochtend ben ik naar het vliegveld geweest om mijn kamergenootje en nog een jongen uit het huis uit te zwaaien, zij vertrokken allebei. Een paar dagen eerder waren er al 2 andere jongens vertrokken, morgen gaat een meisje verhuizen en dit weekend gaat een meisje terug naar huis voor 2 weken. Zo houden we niemand meer over! Wel komt er over een paar dagen de eerste niet-Europese huisgenoot: een jongen uit Australie.

Ik heb inmiddels ontslag genomen bij mijn baantje bij Planet Veg. Ik moet daar nog werken tot vrijdag en dan ben ik daar klaar en kan ik meer shifts doen bij EWR. Afgelopen woensdag heb ik weer in the Pan Pacific hotel gewerkt voor EWR. Er was een kerstontbijt. Ik moest om 5 uur ’s ochtends beginnen, dus het was wel even bikkelen toen mijn wekker ging, maar het was het zeker waard. Het was een liefdadigheidsontbijt: iedereen die een cadeautje voor kinderen meenam, mocht gratis ontbijten. Uiteindelijk gingen alle cadeautjes naar kinderen in arme gezinnen, waarvan de ouders geen geld hebben om een cadeautje voor hun kinderen te kopen. Er waren meer dan 4000 mensen en de berg met cadeautjes was enorm! We waren live op tv en de radio, overal liepen fotografen rond, de kerstman kwam langs en iedereen was in een goed humeur. Het was dus een leuke shift om te doen! Die avond was ik uitgenodigd om te gaan eten bij Anna, die eerst ook in het staff house heeft gewoond. Ze had een speciale Duitse pasta klaargemaakt, het was erg lekker!

De dag daarna hadden we voor het eerst een pub night op donderdag. We hadden het 1 dagje verplaatst, aangezien Felix niet op woensdag kon, het zijn laatste pub night zou worden en hij degene is die de pub nights altijd had georganiseerd. Er waren erg veel mensen gekomen, maar helaas ging iedereen al heel vroeg weer weg. Ik besloot om na de pub night nog even naar een salsa feestje te gaan. Dat was een goede keuze! Toen ik er aan kwam, zag ik gelijk dat het erg rustig was, maar ik kwam er een bekende van de vorige salsa feestjes tegen, dus het was toch nog erg gezellig. Even later kwamen er ook nog twee vrienden van hem bij en toen het feestje afgelopen was, besloten we om met z’n vieren een after party bij mij thuis te houden. Zo onverwachts was het dus toch nog een lang nachtje geworden, maar ik had dit absoluut niet willen missen!

Vrijdag was een rustig dagje. Ik ben even met Laila koffie gaan drinken, ik heb gewerkt en ’s avonds hebben we een film gekeken met bijna alle meiden in het huis.

Zaterdag was helaas de dag dat Inigo terug naar Spanje ging. Gelukkig komt hij in januari weer terug, dus het is alleen maar een afscheid voor 4 weken. Ook hebben we de huiskamer geverft. We hebben nu oranje en groene strepen op de muren en op 1 muur staat heel groot ‘Staff House’. Ik vind het erg mooi staan! Daarna moest ik weer werken in the Pan Pacific hotel. Na het werk ging ik gelijk door naar een club, daar was het afscheidsfeestje van Felix en Laila. Normaal moet iedereen daar 12 dollar entree betalen, maar toen ik in de rij stond te wachten, kwam ik Anna tegen en die had een of ander vrijkaartje waarmee ze ook een vriend of vriendin gratis mee naar binnen mocht nemen, dus dat was een goedkope entree voor ons! Het was weer een erg gezellig avond. Het was alleen erg koud die nacht en toen ik samen met Laila en Felix naar huis wilde gaan, hadden we geen zin om zo lang in de kou op de bus te moeten wachten. We besloten dus om een taxi te nemen, maar uiteindelijk heeft het ons nog meer dan een half uur geduurd om een taxi te vinden! Er reden er genoeg langs, maar alle taxi’s waren aan het eind van hun shift en wilden niet meer de andere kant op rijden. Slechte zaak. Als clubs sluiten, moeten ze er juist staan, dan hebben ze het meeste werk! Maarja, dat is mijn mening ;)

Laila wilde graag nog voordat ze weg ging ijs eten bij een bepaalde ijszaak met het lekkerste ijs wat ik ooit geproefd heb, dus daar gingen we zondag heen. Het was erg mooi weer. Wel koud, maar de zon scheen volop. De ijszaak zit heel dichtbij het strand, dus we zaten lekker op het strand ons ijsje te eten. Na een tijdje werd het toch wel koud, dus daarna gingen we opwarmen bij de starbucks. Later die middag hadden we afgesproken om met iedereen uit het huis te gaan schaatsen. Dat was wel weer even wennen nadat ik het een lange tijd niet gedaan had, maar na een paar rondjes ging het wel redelijk!

Maandag was weer een rustig dagje. Ik moest weer werken in Planet Veg en ik heb Laila geholpen met haar spullen te pakken.

Dinsdag was het zover voor Laila en Felix om te vertrekken. Ik ben met ze mee gegaan naar het vliegveld. Het is toch wel een raar idee, ik ken ze pas 2 maanden, maar ik ga ze hier echt missen! Ik heb nu ook geen kamergenootje meer. Voor in ieder geval een maand blijft dat zo. Aan de ene kant is het wel lekker om een kamer voor mezelf te hebben, maar aan de andere kant ook wel stil! ’s Avonds had ik weer in Planet Veg gewerkt en na het werk ben ik met Larissa nog naar een salsa feestje geweest. We hadden op internet vrijkaartjes voor dat feest gevonden, maar het was niet echt geweldig daar.

Vandaag heb ik weer gewerkt in Planet Veg. ’s Avonds had ik een training van EWR over hoe ik van die grote dienbladen met borden eten erop op mijn schouders kan dragen en hoe ik wijn moest presenteren. Dat was de enige training die ik, volgens mijn begeleider, nodig had, dus nu ben ik er klaar voor om alle soorten shifts voor EWR te kunnen doen.

Ik realiseer me trouwens net dat ik hier vandaag precies 2 maanden ben. De tijd gaat zo snel!! Ik ga nu lekker slapen. Ik zal snel weer wat schrijven!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

Joyce

Wat vervelend dat er een hoop mensen weggaan. Ja je merkt dat je je heel snel kan hechten aan mensen als het klikt. Het is een periode van veel nieuwe contacten, maar ook veel afscheid nemen. Aan de andere kant is het ook een periode van heel veel leuke dingen doen met elkaar en zo te lezen is dat weer aardig gelukt ;-) Leuk dat je zoveel salsa feestjes hebt. En we zijn wel benieuwd naar de muren in het StaffHouse. We zien vast de foto's wel snel ! Veel liefs & dikke kus, Joyce & Papa

John & mama

Wat een lekker lang verhaal weer zeg. Als je zo terugleest wat je allemaal doet, en dan vooral ook aan leuke dingen, lijkt het nog meer dan dat je het vertelt. 2 maanden al ... ik zat er vanmorgen aan te denken. Geniet de overige 7 1/2 maand nog maar, je merkt het: het gaat allemaal snel genoeg! Liefs en kus van John en moetie.

oma en opa

Het is wel hard werken ,maar daar tegenover doe je ook
leuke dingen.Het is zeker jammer dat er mensen weg gaan waar je leuke contacten mee hebt.Maar volgens ons heb je genoeg leuke mensen om je heen.Wij genieten van je verhalen.Heel veel liefs van opa en oma.

ingrid de groot

heee lieverd, nou we hoeven ons geen zorgen om je te maken, je vermaakt je prima zo te lezen!!
wat leuk weer z on lang verhaal van je belevenissen!!
wat lijkt me dat een leuke job zeg in dat hotel waar je werkt!
fijn ook dat je baas zo tevreden over je is.
jammer dat er steeds mensen weer het huis verlaten, maar wie weet komen er ook weer leuke mensen voor terug toch?
nou , heel veel plezier verder, en blijf genieten van je mooie reis!
liefs j.k ,ink, joyce en gwen.

Joyce Kamphorst

Hoi lindsey
ik vindt het nog steeds sleuk om je dingen te lezen die je hebt meegemaakt. Dus blijf lekker door gaan met schrijven. maar ik moet naar school dus ik hiuden het deze keer kort en vanavond heb ik nog een kerkdienst en wij hebben dit jaaar de kerst muciol en dei ga ik vanavond dus doen ik ben omroeper.
xxxx joyce

zwannie

bedankt voor je leuke kerstkaart hoop dat je gezellige kerstdagen hebt met de mensen die over gebleven zijn en in de hotels waar je moet werken zal het ook wel leuk zijn altijd vrolijke mensen hoop ik. Het gaat zeker snel die maanden. Een gezond 2012 (met veel werk)
liefs zwannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active