lindseydegraaf.reismee.nl

Mijn laatste Vancouver blog.

Hoi iedereen!

Inmiddels ben ik alweer weg uit Vancouver, maar hier is dan toch nog een sterk ingekort bericht over mijn laatste 2 maanden in deze prachtige stad. In mijn laatste blog had ik geschreven dat mama en Tina mij bijna zouden komen opzoeken. Op 15 mei kwamen ze aan om hier voor 10 dagen te blijven. We hebben in die dagen heel erg veel gedaan. We hebben voor een middagje een fiets gehuurd, zijn naar Stanley Park geweest, naar English Bay, naar Granville Island, naar de bioscoop en we zijn gaan shoppen en heel wat keren uit eten geweest. Wat ook erg leuk was, was dat mama jarig was in Vancouver! Ik had als verrassing 's ochtends een ontbijtje van de room service laten bezorgen en kwam later zelf met een taart met brandende kaarsjes de kamer binnen. Na het onbijt had Tina een auto gehuurd en gingen we naar Vancouver Island. Ik was daar nog niet eerder geweest, maar wilde er nog wel graag naartoe, dus dat was voor mij ook erg leuk. De volgende dag gingen mama en Tina helaas weer naar huis. Een week later was er weer een afscheidsmoment. Toen was het tijd voor Victoria, mijn kamergenootje, om Vancouver te verlaten. Ze had nog een leuk afscheidsfeestje gegeven (een gemaskerd feestje) en een afscheidsetentje. Ik vond het erg jammer dat ze weg ging, ons appartementje was daarna niet meer hetzelfde!

Ik was op dat moment al druk bezig met een vakantie uit te zoeken. Ik wilde eigenlijk op een cruise gaan, maar dat kon ik niet alleenboeken onder 21 jaar. Uiteindelijk had ik een mooie deal in Cuba gevonden, en dat had ik dan ook geboekt. Op dat moment had ik nog minder dan een maand in Vancouver en die tijdi s heel erg snel gegaan.

Op het werk, zowel bij White Spot als bij EWR, was het enorm druk, dus ik heb hele lange dagen gemaakt en elk moment dat ik niet moest werken had ik wel met iemand afgesproken, of was er een feestje, een filmavondje, enz. Zo gingen de dagen dus heel snel voorbij.

Mijn laatste dagen in Vancouver waren nog een paar hele leuke. Ik had donderdag een afscheidsborrel gepland. Het was erg gezellig, veel mensen waren gekomen. Van Oksana (collega van EWR), had ik een Canadese vlag gekreegn en een marker, zodat iedereen er wat op kon schrijven. Dat is een heel leuk aandenken om mee naar huis te brengen. De dag daarna had Kirin (collega van White Spot), nog een leuk uitje met de collega's geregeld voordat ik weg was. We zijn eerst uit eten geweest bij Earls, de plek waar ze de lekkerste Bellini's hebben! En daarna gingen we naar de film. De dag daarna, op zaterdag, was mijn laatste shift bij White Spot. 's Avonds was ik er nog even terug gegaan omdat ik nog een referentiebrief zou krijgen en ik ook nog een cadeautje voor mijn collega's had. Ik mocht er dineren op de kosten van de manager en kreeg zelfs nog een fles wijn mee naar huis. Daarna was het daar dan ook echt het moment om afscheid te nemen. Ik heb er een hele leuke tijd gehad met geweldige collega's, die ik niet snel meer zal vergeten. Op zondag was het Canada Day, een nationale feestdag. Die dag was ook de finale van het EK, dus dat ben ik eerst gaan kijken met Esther. En daarna gingen we de stad in. Een groot deel van de stad was helemaal afgezet voor verkeer, want overal stonden kraampjes en er was een enorme parade. De dag werd afgesloten met een vuurwerkshow boven het water. Het was erg leuk dat ik deze dag nog mee kon maken. En toen kwam maandag, mijn laatste dag voor mijn reis naar Cuba. Op deze dag heb ik mijn koffers gepakt, wat praktische dingen gereegld, koffie gedronken met EWR-collega's en ik ben langs Esther gegaan om daar 1 van mijn koffers te laten. Daarna was ik nog met Jan-Peter naar West Vancouver geweest, hebben we wat gegeten en een filmpje gekeken. En toen zat deze laatste dag er toch echt op.

Ik kan nu terug kijken op een geweldige reis. Ik heb het super gehad hier. En natuurlijk waren er ook wat mindere momenten, maar alle leuke tijden doen me die snel vergeten. Ik ben erg blij dat ik ervoor gekozen heb om naar Vancouver te gaan. Ik heb geweldige mensen ontmoet, in 1 van de mooiste steden van de wereld mogen wonen en ik heb een onvergetelijke tijd gehad. Ik heb er een tweede thuis bij, ook al ga ik de stad nu verlaten.

Bedankt iedereen die heeft bijgedragen mijn verblijf hier te maken zoals die was. You're the best, all of you! Ik zit inmiddels al in het zonnige Cuba. Maar Vancouver, I'll be back! (Ook al is dat voorlopig maar voor 1 dagje). En Nederland, tot snel!!

Liefs Lindsey.

Reacties

Reacties

Nathalie

Herinneringen voor het leven!!! Super dat je het zo naar je zo hebt gehad, dit heb je mooi meegepakt en gaat voor altijd mee in je rugzak!! Geniet van Cuba en we zien je snel weer! Xxx

John en mama

Wat een leuk, lekker lang verhaal weer! Ik ben echt blij dat je het je periode in Vancouver zo naar je zin gehad hebt, het kan tenslotte ook tegenvallen... Ik heb zelf mogen zien hoe mooi de stad is, hoe aardig de mensen zijn, enz. enz. Ook Tina en ik hebben het er geweldig gehad. We hopen dat je in Cuba ook een onvergetelijke tijd hebt en zien je nu echt heeeel snel terug! Dikke kus John en Mama

Mama

PS: Capilano Suspension Bridge, het Vancouver Aquarium en Queen Elisabeth Park zijn ook aanraders!

ingrid de groot

hee lieverd, ook al heb ik je eergisteren nog gesproken, heerlijk om zo n mooi verhaal van je weer te lezen, ook al heb ik natuurlijk gelijk toen mama weer thuis was alles al gehoord!
nou eerst nog heerlijk genieten van je vakantie in cuba en dan kom je eindelijk naar huis!
wij kijken met zn allen naar die dag uit!
je kunt terug kijken op een fantastische reis, mooi dat je je droom hebt waar kunnen maken!
wij zijn super trots op je!
we kunnen binnenkort weer heerlijk bijpraten en naar de efteling!!
mama en john hebben vast ook heel veel bij te praten met je!
heel veel plezier nog en kus van ons allemaal!
liefs ingrid

Papa en Joyce

Fijn om nogmaals te horen wat een fantastische tijd je in Vancouver hebt gehad. Nu lekker genieten in Cuba. We kijken ernaar uit je weer te zien ! Tot snel. Dikke kus Papa & Joyce X

opa en oma

Je sluit een mooie periode af waar je met veel plezier op terug kan kijken. Veel ervaringen opgedaan.
Nu nog even genieten van je vakantie in Cuba!!
We kunnen nu zeggen :tot volgend week.
Liefs van opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active